Середина лютого майже кожного року є ключовим періодом в сезоні для топ-біатлоністів. Ось і сьогодні в Ленцерхайде змішаною естафетою розпочався довгоочікуваний головний старт - чемпіонат світу!
Перший етап стартував драматично. Вже на підході до дебютної стрільби зіткнулися та впали представниці Швеції та Франції - команд, які розглядались основними претендентами на медалі чемпіонату. Обом спортсменкам знадобилась заміна лижних палок і їм довелось наздоганяти лідируючу групу. І якщо Жюлья Сімон обійшлася "малою кров’ю", використавши лише один запасний патрон, то Анна Магнуссон використала усі додаткові набої і відкотилась навіть за межі другого десятку! Компанію їй там склала Інґрід Тандреволд, яка з колом штрафу відправила Норвегію на передостанню позицію.
Натомість Ірина Петренко, якій тренери довірили розпочинати першу гонку чемпіонату, зі стрільбою лежачи впоралась ідеально, вийшовши зі стадіону четвертою. Однак на другому колі суперниці підвищили темп, тримати який Ірині ставало все важче, що позначилось і на стрільбі - два запасних патрони у стійці. Останнє коло також не стало успішним для Петренко - фактично, вона намагалась мінімізувати втрати і перетнула фінішну лінію етапу лише 17-ю через півтори хвилини після лідерів.
А першою естафету передала Жюлья Сімон, яка ідеально відпрацювала стійку, а на останній прямій випередила фінку Суві Мінккінен, яка досить сенсаційно привела свою команду на друге місце. Далі йшла щільна група з пяти збірних, включаючи досить потужні команди Німеччини та Італії. А ось скандинавські фаворити на цьому етапі відверто не вразили: Швеція лише з трьома запасними патронами залишилась 13-ю, а Норвегію продовжила ховати Інгрід Тандреволд: ще одне коло штрафу в стійці - і жахлива 20-та позиція.
Другий етап завдав нищівного удару по інтризі в боротьбі за золото. Одна з лідерів сезону Лу Жанмонно була просто на голову сильнішою за суперниць по етапу, включаючи навіть володарку жовтого бібу Франциску Пройсс! У всіх, крім Доротеї Вірер, француженка виграла більше ніж півхвилини за етап, і на передачі естафети її відстань від італійки та Терези Воборнікової з Чехії склала вже 46 секунд. Групу претенденток на медалі склали також команди Німеччини, Словаччини, Польщі, Швейцарії та Бельгії, які програвали віртуальному подіуму в межах півхвилини. Яка цікава компанія на чемпіонаті світу!
Що ж до збірної України, то Христина Дмитренко провела досить непоганий етап, піднявши команду на 13-ту позицію. Щоправда, після чистого першого рубежу їй, як і Петренко, довелось двічі перезаряджати гвинтівку. Після жіночих етапів наша команда розташувалась безпосередньо за збірною Норвегії, в складі якої Марен Кіркейде спробувала залишити своїм чоловікам бодай якісь шанси на боротьбу за медаль. А ось Ханна Еберґ, навпаки, погіршила шанси Швеції: коло штрафу в стійці відчепило скандинавку від групи претенденток на місця в трійці.
Втім чоловіча частина міксту обіцяла ще чимало калейдоскопічних переміщень. Сталим залишалось тільки беззаперечне лідерство Франції: Ерік Перро виконав дві "кулеметних черги" на вогневих рубежах, а на трасі лише збільшував перевагу своєї команди на шляху до другого поспіль золота світових чемпіонатів! Враховуючи, що найближчі суперники не змогли уникнути хиб, перед останнім етапом лідерство французів зберігалось із вражаючим півторахвилинним запасом!
Слідом за Перро у дуже щільній боротьбі естафету передали Лукас Хофер, Вітеслав Хорніґ та Філіпп Наврат, і саме Італія, Чехія та Німеччина перед останнім етапом виглядали основними претендентами на два комплекта медалей. Швеція відставала на півхвилини, а Норвегії, маючи восьму позицію і хвилинний дефіцит від трійки, залишалось сподіватись тільки на помилки конкурентів.
Українська команда на цій стадії гонки вже змушена була вирішувати більш скромні завдання. Антон Дудченко дуже непогано спрацював на стрільбищі - лише один запасний патрон у стійці і мав усі шанси підняти команду, однак формально передав естафету так само 13-м. Але програвши лише "фотофініш" збірним Словенії та Фінляндії, з якими наша команда продовжує змагатись у Кубку націй.
Завдання "відчепити" конкурентів покладалось на нашого фінішера - Дмитра Підручного. І капітан провів просто ідеальний етап! Серед фінішерів усіх команд українець показав третій час, суттєво програвши лише Йоханнесу Бьо. Два бездоганних вогневих рубежі і боротьба на останньому колі "з позиції сили" проти фіна Оллі Хіденсало дозволили Підручному фінішувати восьмим!
Попереду ж дива творив чех Міхал Крчмарж! Суперники на фініші в нього були - не позаздриш: німецький снайпер Юстус Штрелов, італієць Томмазо Джакомел, який вже відчув цього року смак перемог у Кубку світу, а також роззлючені несподівано низькими позиціями Йоханнес Бьо та Себастьян Самуельссон.
Першим відпав Джакомел, який заробив коло штрафу в лежці і припинив боротьбу за медалі. Але після стійки питання про срібло та бронзу залишалось відкритим: Штрелов завдяки точній та надшвидкій стрільбі відірвався від суперників на 20 секунд, але цього виявилось замало! На останньому колі німця стрімко почали наздоганяти і Крчмарж, і потужна скандинавська пара шведа та норвежця.
За кілометр до фінішу чех обійшов Штрелова - так, що Юстус навіть не спробував зачепитись за Міхалом! Тож Крчмарж попрямував на фініш за сенсаційним сріблом для Чехії! Можна було очікувати, що втрата другої позиції деморалізує німця, але Штрелов зібрався і не дозволив наздогнати себе Йоханнесу Бьо. Тож Норвегія, яка виграла обидва чоловічі етапи завдяки старанням Стурли Легрейда та Бьо-молодшого, залишилась четвертою після жахливого старту гонки.
Ну а про Францію в контексті боротьби можна було не згадувати. Навіть штрафне коло яким "потішив" Емільєн Жаклен, жодним чином не поставило питання про французьку перемогу. Блискучий старт для команди, яка насправді може вважатись лідером сезону!
Традиційно для чемпіонатів світу, після бурхливого старту спортсмени отримують час для аналізу та перепочинку. Тому завтра в Ленцерхайде пауза в календарі, а в п’ятницю чоловічим спринтом розпочнеться боротьба за особисті медалі.
Змішана естафета 1. Франція (1+6) 1:04:41,5 2. Чехія (0+9) +1:13,8 3. Німеччина (0+11) +1:18,4 4. Норвегія (2+8) +1:21,1 5. Швеція (1+10) +1:36,5 6. Швейцарія (0+11) +1:44,1 7. Італія (1+13) +2:41,2 8. Україна (0+5) +2:49,6
Нічого не змінилося для на наших на ЧС, так само як й на КС нормальна стрільба й дуже слабкий хід.Конкурентоздатний ходом лише Підручний.Тому 8 місце добрий результат.
2025-02-12 19:24
Натовп не дорівнює здоровому глузду, частіше навпаки)
2 phanтом
Повністю згоден, інакше в нас був інший керівник, але коли говориш щось оригінальне, ігноруючи фати, то теж не здоровий глузд
2025-02-12 19:26
Радує те,що як сказав Дмитро Підручний,він себе почуває на 100%.
Цьому хлопаку медальку хотілося б.Скільки можна тих 4-6 місць,хоч якусь би бронзочку.
2025-02-12 19:30
2 PUZAN А Тандревольд та Джакомел з цим згодні? Чи це просто пара черепашек на снігових схилах?
А шо не так з Тандерволд та Джакомелєм? Просто на хвилинку уявіть де б ми були якби настряляли як вони. А ще можна подивитись на ітогові місця та ще раз повтішати самого себе шо біатлон то не тільки лижні перегони.
2025-02-12 19:35
2 предводитель каманчей
Просто ті,хто сильні на лижні,їм мазати не так страшно,бо до 8-ки чи до 4-6ки випливуть.А ось до подіуму уже важкувато,як бачимо.
Надіюся на Підручного,на жаль після нього,у нас поки не буде людей,які є швидкими на лижні.Дай бог Борковскький навчиться стріляти,хоча напевно хай краще маже,але буде топово бігти,якщо на Понсілуому дивитися)))
2025-02-12 19:40
всі бачать що Іра не готова ,вона вже третю чи четверту естафету так програє ходом,ні будемо ставити ставити ставити
2 Yurik ukraina
А хто готовий? 8 місце це просто реальний стан біатлону. І готові всі на скільки можуть, ніяк не на кращому рівні чим Ірина. Як кажуть "не потрібно від Запорожця вимагати можливостей Феррарі". А Феррарі в нас не має і не буде за наших часів. Всі дівчата без швидкості - старші, меньші, середні.... і ці мантри про набрання досвіду йдуть поруч зі спортсменами до кінця їх кар'єри. Якщо не має швидкості то досвід її не добавить а вік та травми зменшать і без того невисоку швидкість. У 8 місці не має нічого красивого але воно наше.
2025-02-12 20:04
Загалом-ми зробили по максиму.У верху нас Топи.Чехи то сюрприз.Радий за їх,бо вони за нас )
2025-02-12 20:15
8 місце це просто реальний стан біатлону
реальне наше місце сьогодні було 13е -це наше місце ходом сьогодні, але пощастило що вісім командів позаду нас (тобто всі конкуренти) застрілилися і пішли на кола. коли дівчата привезли 2.45 хв відставання з ідеальною стрільбою то про що мова
2025-02-12 20:19
2 mig
Чому у нас немає швидкості,що не так ,чому чехи бігають краще нас,я так розумію швидкість це можливості організму і вона приходить з тренуваннями,виходить наші не вірно тренуються?
2025-02-12 20:22
Що там фанати Петренко?:) Звичайно, її треба зберегти у збірній і намагатися повернути хоч в якусь форму, але поки краще б їхала лише індивідуальні гонки. Та не факт, що вона б витримала багато кіл. Якщо вона хоче відновитися до Олімпіади логічно б достроково завершити сезон як Ванесса.
Кожен раз починаються якісь безглузді виправдання ніби з цим всім треба змиритися і чекати дива. Те, що можуть бути помилки ТШ чи Федерації навіть не розглядається. Ок, будемо чекати пару років, але де візьметься талант якщо зараз діти навіть у гірських регіонах не катаються на лижах? У 90-00 були, а зараз це переважно діти чи родичі старших біатлоністів. У інстаграмі шведів постійно показують різні змагання для дітей, а в нас що? Урок біатлону в школах, який існує на папері.
Дуже прикро за Магнуссон. Важко сказати хто винен, але наглий стиль Сімон відомий всім. Анна не могла так повільно їхати тож мала отримати якісь ушкодження. У поляків теж провал після вдалого початку.
2025-02-12 20:32
Мій підсумок. 8-е місце - добре, бо на цьому ЧС ми за великим рахунком боремося за місце у КН (Дмитро - за дужками, він спробує скласти конкуренцію лідерам).
Те, що тут кажуть нема рівної четвірки на мікст - неправда. Нне була би Юля хвора, четвірка була б повноцінна. На подіум би не зазіхали, але 6-е місце, яке до старту гонки майже всі вважали дуже добрим результатом, могли б зайняти цілком. На класичну так нема рівної четвірки ні в чоловіків, ні в жінок. Це факт.
Христина пройшла свій етап досить нормально, а відставання і 14-е місце по швидкості - закономірні, коли на другому етапі бігли Жанмоно, Лампіч, Пройс, Еберг, Лєра Хеккі, Тодорова, Вірер, Кузьміна
2025-02-12 20:35
2 lord13ua
Ну так виходьте, покажіть клас, очевидно ж можете!
Команда робила, що могла. Найбільший провал вже стався на ЧЄ в естафеті, все, гірше вже просто не може бути навіть якщо тут будуть коловими, бо це ЧС. Всі готові на 200, просто у всіх готовність різна. Дякую всім за боротьбу, вболіваю далі, зробили як навчили і натренували.
2025-02-12 20:50
У інстаграмі шведів постійно показують різні змагання для дітей, а в нас що?
Война и каждый день люди гибнут, Царства им Небесного.
2025-02-12 21:01
2 Yurik ukraina
Питання не в неправильних тренуваннях, невже Лесюк не хоче бігти як Підручний, звісно хоче. Питання в тому, що у нас бігають ті, хто може і хоче, не ті, кого обрали з сотень чи хоча б десятків, а просто ті, хто є і хто дожив в спорті до дорослого віку.
2025-02-12 21:07
Натовп не дорівнює здоровому глузду, частіше навпаки)
2 phanтом
Повністю згоден, інакше в нас був інший керівник, але коли говориш щось оригінальне, ігноруючи фати, то теж не здоровий глуздЧому у нас немає швидкості,що не так ,чому чехи бігають краще нас,я так розумію швидкість це можливості організму і вона приходить з тренуваннями,виходить наші не вірно тренуються? Yurik ukraina
Є ще техніка лижного ходу, яка закладається з дитинства, є можливості організму і багато інших факторів, це не виключає помилок тренерів, але говорити, "програють значить не тренуться", бо тоді треба сказати, що майже всі погано тренуються, бо ж норвежцям і француженкам програють багато..
2025-02-12 21:27
2 Noname
+ Підтримую.
Країна з найнижчим у Європі рівнем життя. Мало які батьки можуть дозволити собі таку розкіш, щоб їхні діти стали професійними спортсменами (треба постійно вкладатися у це захоплення). Не найкращий рівень тренувальних баз + відсутність зими як такої (діти ж не поїдуть тренуватися всю зиму десь у Альпи). А яка перспектива у нашій країні для спортсмена. Навіть такого, як Дмитро чи Юля, чи сестри Семеренки . Молодість і здоров'я втрачені, а далі - що? Добре якщо прилаштується тренером. Тому у великий спорт (а не так рік-два побути у секції) йдуть або діти спортсменів (батьки хочуть, щоб діти реалізували те, чого не досягли вони і не шкодують для цього нічого), або якісь білі ворони. Так, що справді, нема з кого вибирати
2025-02-12 21:57
Дуже прикро за Магнуссон. Важко сказати хто винен, але наглий стиль Сімон відомий всім.
Ех, шкода, що шведи вирішили поберегти Ельвіру... Спробувала би Жюлья провернути такий фокус з кимось з сестричок - хотів би я подивитися на результат))
2025-02-12 22:16
Чемпіонат світу іде в залік кубка світу?
2025-02-12 22:43
а що сталося, що КН не надають? Щось на сайті? Або щось інше?
2025-02-12 23:14
Хто знає де можна почитати коментарі призерів гонки?
2025-02-12 23:46
2 phanтом
2 Vetalb1979 Надіюсь ця естафета наочно продемонструвала чому Підручний має бігти 4 етап.
Ця естафета наочно продемонструвала, що Підручний найкраще себе проявляє у контактній боротьбі, коли бачить своїх суперників. Так, дійсно в цій гонці за виключенням лідера усі йшли в групах і Дмитро переміг усіх суперників зі своєї групи. В такій боротьбі - він найкращий!
Але багато інших гонок продемонструвало також, що на четвертому етапі можуть утворитися дуже значні розриви і учасники можуть розтягнутися по всій дистанції і бігти наодинці, інколи навіть не бачити своїх суперників...
2025-02-13 00:03
# 107 phanтом
Пишуть в інтернеті, що Анна дала якесь інтервю шведському каналу і була дуже зла що не є типово для неї. Ну але то треба переклад навіть якщо вдасться знайти. # 106 verhowyna
Клімат це проблема, але люди навіть не розглядають катання на лижах хоча можна купити фішери чи навіть тису за 2-3 тисячі і поїхати на бюджетні траси. Активними у горах є хіба що кияни і то не заради спорту. Є 4 області біля Карпат і це не є довга дорога. Як піти напитися на зйомній хатині, то підлітки радісно рвуться і самі їздять в гори, але навіть не думають щоб поїхати покататися. От не ясно чому, але це більше не вважається розвагою і цікавим. Більшість тих, хто активно катається 30-45 річні. # 102 Noname
Мда. Може федерація заплатить за таку сліпу лояльність:)
2025-02-13 00:59
2 phanтом
Так ніхто старшій сестричці не заважав покращити ситуацію команди, там уже Сімон не було) можливо, проблема не лише в цьому падінні)
2025-02-13 02:15
# 102 Noname
Мда. Може федерація заплатить за таку сліпу лояльність:)
признавайтесь скільки платятьКлімат це проблема, але люди навіть не розглядають катання на лижах хоча можна купити фішери чи навіть тису за 2-3 тисячі і поїхати на бюджетні траси.
Щоб вид спорту розвивався потрібно, щоб тисячі дітей одного року народження бігало на лижах постійно, а не їздило в гори спускатися, з них сотня мала зацікавитися біатлоном,і тоді 3-5 могли стати спортсменам і тоді раз в пять років могли б зявлятися гарні біатлоністи(Стрілять і бігать гарно). Був на тренуванні чернігівської ДСШ , там півгрупи за своєю антропометрії ніколи спортсменом не стануть, тобто вибору у тренерів не має зовсім- беруть всіх, хто прийшов.
2025-02-13 08:42
2 lord13ua
Я зовсім не той персонаж і пишу виключно власні думки і намагюсь бути об'єктивною. Ваші коментарі виглядають провокативно-ділетантськими, спрямованими на викликання срачів.
2 trov
Це безкоштовний перфоманс:) благодійна акція підтримки:) я теж бачила в Буковелі діток, що сказати, там на лижі стали всі, хто мав дві ноги і дві руки, двох-трьох я б виділила як перспективних, але у 7-9 років це ще забавка, а не спорт і вони навряд чи залишаться в ньому хоча б до юнацького віку.
2025-02-13 09:10
2 Lissa а що сталося, що КН не надають? Щось на сайті? Або щось інше?
Я так розуиію, що нарешті помітили, що цифри на сайті в нижній частині списку відрізняються від офіційних на сайті IBU. І намагаються вирішити це програмно. І мабуть дещо не виходить.
2025-02-13 10:13
Щоб вид спорту розвивався потрібна відсутність корупції та високий рівень професіоналізму всіх рівнів. Чого в нас немає і не буде. Клімат також фактор але ми не сильно відрізняємося від чехів чи поляків . Так що хто б чого не хотів, але тільки самородок може нам принести високі результати.
2025-02-13 11:26
2 zorro75 Так ніхто старшій сестричці не заважав покращити ситуацію команди, там уже Сімон не було) можливо, проблема не лише в цьому падінні)
Звісно, проблема Ганни не в падінні, а в наслідках падіння. Якщо конкретно, то в великому відставанні, яке їй доводилось надолужувати по дистанції, внаслідок чого ризикувати промахами на стрільбі. Про причинно-наслідкові зв`язки щось чули?)
2 predatelll Дмитро переміг усіх суперників зі своєї групи. В такій боротьбі - він найкращий!
Але багато інших гонок продемонструвало також, що на четвертому етапі можуть утворитися дуже значні розриви і учасники можуть розтягнутися по всій дистанції і бігти наодинці, інколи навіть не бачити своїх суперників...
Так, звичайно, на першому чи другому етапі боротьба в групі Дмитру гарантована. Але сенс в цій боротьбі, якщо нас будуть обходити на четвертому етапі Самуельсон з Бьо і інші, якщо ми навіть будемо в топі, а в них хтось провалить попередні етапи, при умові, що на четвертому етапі не Підручний ? Боротьба заради боротьби? Ціль самурая - це шлях, а не перемога?))) До того ж не забуваймо, що Дмитро ще до старту ЧС гарантував собі участь в МС, а він проводиться на наступний день після естафети. Боротися Підручному, затрачаючи купу сил, є сенс, лише якщо буде за що боротися - а зрозумілим це стане лише на четвертому заключному етапі.
2025-02-13 12:21
# 114 Noname
Дехто навіть нік боїться написати що якраз типово для анонімних провокаторів. Майстер спорту? Тренер? Хоча б вчитель фізкультури? Ні? Тоді ця писанина теж дилетантська.
Так ніхто старшій сестричці не заважав покращити ситуацію команди, там уже Сімон не було) можливо, проблема не лише в цьому падінні)
Магнуссон завжди у естафетах їздить у топ-3 на своєму етапі. У неї була тріснута лижа і вона на такій їхала аж до 2 кола коли поміняли. У трансляції цього не показали. А той французик взагалі має бути покараний, що вкрав палицю якраз у представника постраждалої сторони хоча на той момент не було ясно і може Анні теж треба було палицю. Що б тоді робили? Не дарма у їх спорту символ півень. Воно і видно.
2025-02-13 12:58
2 phanтом
Я також не дуже розумію сенс ставити Дмитра на перший етап. Ну тільки якщо він буде не лише намагатися прибігти першим, але й робити величезний відрив від інших, як в минулому робила Вітоцці на цьому етапі. Ціль самурая - це шлях, а не перемога?)))
Якщо в нас мета "використати" Підручного на 101%, тоді це 2 етап. нас будуть обходити на четвертому етапі Самуельсон з Бьо
Бьо дуже часто бігає на 3, тому вони із Підручним можуть там не зустрітися... Боротися Підручному, затрачаючи купу сил, є сенс, лише якщо буде за що боротися - а зрозумілим це стане лише на четвертому заключному етапі.
Згоден, якщо наша стратегія полягає саме у цьому, тоді Ви праві. Боротьба заради боротьби?
У кожного спортсмена своя психологія: комусь подобається контактна боротьба, а комусь зручніше йти в своєму темпі; хтось може гнатися і здоганяти суперників, а в когось більше виходить "триматися". На мій погляд, на даний момент, решта нашої команди саме про останнє, що вони нещодавно й продемонстрували... Відштовхуючись від цього і потрібно обирати етапи.
1. Якщо ви вже реєструвалися на сайті, введіть ваш E-mail і пароль.
2. Якщо ви залишаєте коментар перший раз, вам необхідно придумати нікнейм, і ввести ваш E-mail і пароль.
Ім'я або Нікнейм: (не вводьте його якщо ви вже реєструвалися раніше)