|
|
2020-03-04 12:54 | Біатлонні арени світу: Нове-Мєсто-на-Мораві (Чехія)
|
|
|
ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ
Офіційна назва стадіону: Vysoсina Arena (чеш.), Высочина Арена (рус.) Місцезнаходження: Vlachovickа 1200 Novе Mеsto na Moravе 592 31 координати: 49° 34 38,2 N, 16° 3 12,1 O Висота над рівнем моря: 620 м
Сайт етапу: www.biathlonnmnm.cz Сторінка стадіону і етапу в Facebook: facebook.com/biathlonnmnm Інстаграм: instagram.com/biathlonnmnm.cz Сайт населеного пункту: www.nmnm.cz
Етап в Нове Мєсто відносно «молодий», тому кількість медалей, завойованих тут українцями на Кубку та Чемпіонаті світу, досить невелика - 8 медалей. З них 5 (!!!) були здобуті на Чемпіонаті світу 2013 року. Тоді в спринті Олена Підгрушна стала переможницею, а Віта Семеренко розсташувалася поряд, на третьому місці. В переслідуванні Підгуршна знову взяла медаль – бронзу. В індивідуальній гонці з бронзовою медаллю виявилася Валя Семеренко. А ще три вищезазначених спортсменки в команді з Юлією Джимою завоювали срібло естафети. Таким чином, Олена Підгрушна за один чемпіонат стала володаркою повного комплекту нагород першості.
У 2015 році на лютневому етапі КС Юлія Джима і Артем Тищенко піднялися на третю сходинку п'єдесталу в одиночній змішаній естафеті. А Ірина Варвинець, Валя Семеренко, Дмитро Підручний та Сергій Семенов спільними зусиллями поклали ще одну бронзу в скарбничку нашої збірної в змішаній естафеті. У 2020 році наша чоловіча естафетна четвірка завоювала тут срібло.
Інформацію про погоду в окрузі можна подивитися, наприклад, тут чи тут.
ФОТО і ВІДЕО
Всі фотографії в цій статті можна подивитися у збільшеному розмірі, клікнувши на них.
Багато фотографій можна подивитися на сторінці етапу у Фейсбуці у відповідному розділі.
SBWCH 18: Preview with Krcmar, Hojnisz and Beatrix (2018) #NMNM18 Course Overview with Eva Puskarcikova (2018) SBWCH 18: Course Overview with Ondrej Moravec (2018) BMW IBU World Cup Nove Mesto: Course Overview with Ondrej Moravec (2016) IBU Cup 4: In the Stadium at Nove Mesto an Morave (2016) IBU Cup 4: Nove Mesto Postcard (2016) Postcard from Nove Mesto na Morave (2012)
Веб-камери: тут і тут.
ІСТОРІЯ СТАДІОНУ
Будівництво стадіону в Нове-Мєсто-на-Мораві відняло у чеського бюджету близько 4 мільйонів євро і було закінчено в лютому 2007 року. Дебютний етап Кубка Європи з біатлону став одним з найяскравіших подій в пам'яті місцевих любителів спорту. Далі арена отримує ліцензію А, що дозволяє проводити змагання найвищого рівня, а через кілька місяців після цього приймає відкриту першість Європи.
Спробуємо заглибитися в історію цього етапу. Коли ви говорите «Новое место на Мораве», кожен лижник (а нині також і не лижник) буде думати про бігові лижі, біатлон, гірські велосипеди, кубки світу та чемпіонати світу, а також про чудове спортиве середовище з відмінними зручностями для спортсменів і команд. Однак без довгої історії і, перш за все, величезної прихильності місцевого населення Чеської Республіки навряд чи країна могла б похвалитися цим «скарбом» ... Кінець 19 століття зажадав створення організованих видів спорту в Чехії і Моравії. Eisclub Regatty (Regattaе Ice Association) була зареєстрована в Богемії 15 жовтня 1867 року. Першим клубом в Моравії був Клуб катання на ковзанах в Нове Мєсто на Мораві, який був заснований в 1886 році. В околицях Нове Мєсто, щоправда, більше можливостей для катання на лижах, ніж для катання на ковзанах, тому інтерес до катання в клубі ріс до 1910 року. Клуб катання на ковзанах став Спортивним клубом. Спортивний клуб першим з моравських клубів вступив до Чеської лижної асоціації і організував перші 10-кілометрові лижні змагання (1 лютого 1910 року). У 1911 - 1914 роках клуб організував публічні лижні курси. Відразу після закінчення Першої світової війни діяльність клубу була відновлена - стрибали з трампліну на горі Харус і будувався місцевий туристичний котедж. У 1934 році відбувся перший рік легендарної Золотої лижної гонки богемського-Моравського нагір'я. У 1948 році всі чехословацькі фізкультури були об'єднані в організацію «Сокіл», і тому члени спортивного клубу стали членами лижного клубу «Сокіл», а потім і відділу фізкультури в Новє МЄсто на Мораві. Спортсмени отримали надійну опіку.
Окремий матеріал під назвою «Чеська мрія. Чемпіонат світу» свого часу був присвячений на сайті sport-express.ua, де було розказано, як маленьке чеське містечко заслужило право проведення змагань такого рівня. Протягом багатьох років Нове-Мєсто як центр зимових видів спорту асоціювався перш за все з турніром "Золота лижня", який пройшов тут вперше ще в 1934 році. А в 1981-му був проведений і етап Кубка світу з лижних гонок, який згодом став для Нове-Мєсто традиційним. Чехи ніколи не скаржилися на недостатній інтерес уболівальників до зимових видів спорту. Лижні етапи Кубка світу, за даними організаторів, традиційно збирають до 30 тисяч осіб, і всі змагання проходять "на ура". Але то лижі. Для біатлону потрібні були і інший стадіон, і інша траса і, що важливіше, фінансові інвестиції. Коли трохи більше десяти років тому місцевий лижний клуб зіткнувся з фінансовими проблемами, на горизонті з'явився відомий спортивний менеджер Іржі Хамза, який домігся великих успіхів в просуванні жіночого баскетболу. Саме завдяки його старанням команда з Брно стала найуспішнішою в історії цього виду спорту в Чехії, вигравши Євролігу. Хамза зацікавився проблемами лиж в Нове-Мєсто, але тоді ще мало хто знав про його давню і велику любов до біатлону. Свого часу він навіть став чемпіоном Чехії з літнього біатлону, тому, отримавши всі карти в свої руки, він вирішив втілити в життя свою головну мрію - відродити цей вид спорту у себе на батьківщині. У 2003 році, після того як спортивний директор IBU Янеж Водічар здійснив інспекційну поїздку в Нове-Мєсто, ідея будівництва біатлонного комплексу знайшла конкретну форму. І адже дійсно, проект був цікавим і, що важливо, бюджетним. В Нове-Мєсто вже були лижні траси та інша інфраструктура. Єдине, чого бракувало, - стрільбища. Перший камінь у фундамент біатлонного комплексу заклали 10 жовтня 2005 року. Інтерес до біатлону ще більший, ніж до лижних гонок, тому в першу чергу на стадіоні були зведені дві додаткові трибуни і охолоджуючі вежі для виробництва штучного снігу. Лижна траса була подовжена на 800 метрів. Через рік з'явилося і стрільбище. Після завершення всіх будівельних робіт, у вересні 2006 року, Нове-Мєсто подав заявку на проведення чемпіонату світу з біатлону-2011. Для перемоги не вистачило всього чотирьох голосів, а світова першість у підсумку ппройшла в російському Ханти-Мансійську.
З того моменту, як був проведений перший в історії «Vysoсina Arena» етап Кубка IBU в 2007 році, цей стадіон не випадав вже жодного сезону з біатлонного календаря, провівши за минулих 13 років змагання всіх можливих рангів. Зокрема, в Нове Мєсто за цей відносно недовгий час пройшли: 5 раз етапи кубка IBU; двічі чемпіонати Європи серед чоловіків / жінок та юніорів / юніорок; юніорські чемпіонат світу, Європи та кубок світу; два літніх чемпіонати світу; 4 етапи кубка світу і чемпіонат світу. У цьому сезоні Чехія прийме етап кубка світу в п'ятий раз і в наступному сезоні Нове Мєсто також значиться в календарі IBU.
У 2010 році біатлонний стадіон зазнав змін щодо свого початкового варіанта. Наприклад, були прокладені додаткові траси. Нова ділянка шириною як мінімум сім метрів проходить під шосе і відповідає чинним стандартам, що регулює проведення лижних і біатлонних гонок на вищому рівні. Важливою частиною будівництва на стадіоні "Височина Арена" стало також прокладення двох тунелів (довжиною 51,6 і 56,2 метра) під дорогою, що зв'язує Нове-Мєсто і Влаховіце. Тунелі допомогли з'єднати верхні ділянки траси з відрізками, розташованими на нижчому рівні. Крім цього трибуни на стадіоні були розширені на шість тисяч місць, після чого він готовий прийняти більше ніж дев'ять тисяч уболівальників. Також організатори встановили відеоекрани і мобільні трибуни, які зможуть вмістити ще вісім тисяч уболівальників. Таким чином, загальна кількість місць на стадіоні зросла до 17 тисяч.
Спорткомплекс «Височина Арена», який приймав літній Чемпіонат світу в 2011 році, зазнав деяких зміни, зокрема, було замінено асфальтове покриття. Пройшли роботи з реконструкції асфальтових доріжок, оскільки раніше тут не було кіл довжиною 2,5 км і 3,3 км. «Якість виконаної роботи заслуговує усіляких похвал, умови для проведення змагань з літнього біатлону чудові», - так ділився враженнями рейс-директор Кубка IBU Крістіан Оя.
ІНФРАСТРУКТУРА
Схема стадіону і його параметри
Лижний і біатлонний стадіон в Нове Мєсто розташований за півгодини ходьби від центру міста на висоті 625 метрів над рівнем моря. Траса проходить мальовничим сосновим лісом і має перепад висот від 617 до 665 метрів над рівнем моря.
Як вище згадувалося, не дивлячись на те, що стадіон відносно новий, потрібна була модернізація арени для проведення міжнародного літнього кубку IBU і юніорського Чемпіонату світу 2011. Були розширені парковки, вдосконалені сектора стадіону, зведені нові трибуни, прокладена траса для змагань на лижероллерах і додаткову ділянку основної траси протяжністю 1.6 кілометра, з'єднаний з основною трасою двома тунелями. Так як стадіон розташований порівняно низько, не виключені проблеми з натуральним снігом, тому в розпорядженні персоналу є безліч машин для виробництва штучного снігу. Крім установок для створення снігу на стадіоні, є офісні приміщення і просторий прес-центр, глядацькі трибуни і ложа для почесних гостей, готель і приміщення для біатлоністів і сервісменів, а також стрільбище з тридцятьма електронними мішенями.
«Височина Арена» призначена в першу чергу для спортивних заходів, а її розташування дозволяє проводити цілорічні тренування з бігових лиж і біатлону. Арена переплетена з мережею для гірських велосипедів. Взимку, відповідно до поточних снігових і кліматичних умов, готується мережа лижних трас. Вся територія має умови, що дозволяють виробляти технічний сніг. Щороку на «Височина Арені» проводяться великі спортивні змагання, такі як Кубок світу з біатлону, Кубок світу з лиж і Кубок світу з маунтібайку. Крім змагань такого формату, на арені також проходять великі національні змагання, а також чемпіонати Європи.
Траси стадіону і їх особливості
Місто Нове Мєсто на Мораві розташоване в центрі Богемсько-Моравської височини на середині шляху між Прагою і Брно. Нове Мєсто є центром лижного спорту в країні. Тут проводяться і змагання зі стрибків з трампліну, і лижний крос, і, звичайно, всіма улюблений біатлон. Траса розташована досить низько над рівнем моря - всього трохи більше шестисот метрів і це є проблемою, так як для проведення змагань часто не вистачає снігу. Зате вид тут відмінний, адже траса проходить мальовничим сосновим лісом. Крім того, цей пейзаж можна часто бачити і влітку, так як тут проводяться змагання з літнього біатлону серед юніорів.
Подивитися карту «Височина Арена» у великій якості можна за цим посиланням.
Карти-схеми кіл тут.
Перепади висоти на «Височіні» варіюються від 617 до 665 м над рівнем моря. Незважаючи на те, що трасу важко назвати надто складною, спортсмени люблять поскаржитися на її непрохідність, стверджуючи, що у них кожен м'яз болить після її проходження. Найбільший підйом становить всього 28 м, а таких крутих спусків, як, наприклад, в Поклюці там немає. Проте, складнощів все одно достатньо. «Після старту потрібно проїхати 1,5 км, перш ніж можна буде трохи відпочити», - описувала раніше трек Кайса Макарайнен.
Чеський біатлоніст Міхал Шлезінгер перед ЧС в Нове Мєсто також розповідав про особливості чеської траси: «Місцева траса дуже важка, особливо та частина, яка йде уздовж дороги. Але мені подобаються лижні траси, у яких немає плоских ділянок. Єдине місце з рівним рельєфом - на стадіоні. Дуже важливо контролювати проходження дистанції. Якщо занадто жваво пройти перше чи друге коло, то потім можна поплатитися ».
Біатлоністи Матвій Єлісєєв і Олександр Поварніцин повідали про особливості траси в Нове Мєсто напередодні одного з етапів КС. Матвій Єлісєєв: «Тут після підйому довга ділянка рівнини ... Раніше гірка була довша і полога, тепер коротша і крутіша. В принципі, то на то і виходить. А ось стан траси, чесно кажучи, не дуже гарний, вона кривувата. Коли під трасою йде труба, утворюється нерівність ». Олександр Поварніцин: «Цей новий підхід складніший. Крутий підйом і потім тривала рівнина, важкувато ».
Стрільбище На «Височина Арена» класичне стрільбищі з тридцятьма електронними мішенями. У деяких оглядах згадується: «Там часто лівий вітер, але в районі першого рубежі він або приземляється, або йде вгору, не особливо заважаючи стріляти лідеру. І значить, в першому коридорі штиль, а в другому - вітер зліва, який і є ».
В Нове-Мєсто своєрідний підхід до стрільбища. Крім того, частина гонок в Нове-Мєсто проходить ввечері, а це значить, що біатлоністам доводиться працювати на стрільбищі при штучному освітленні. У цього процесу своя специфіка, і не всі гонщики її розуміють. Стрільба при світлі ліхтарів - це окремий навик, яким неможливо опанувати за декілька тренувань.
Тренер Леонід Гур'єв розповідав про труднощі, які можуть виникнути у біатлоністів в цьому компоненті: «Є такі люди, які при штучному освітленні взагалі стріляти не можуть. Саме тут, в Нове-Мєсто, потрібно дивитися, як потрапляє світло прожекторів на рубіж в залежності від установки, з якої доводиться стріляти. Крім того, на перших установках тут може виникати завихрення вітру від прямої стіни, яка знаходиться праворуч від рубежа. Якщо вітер дме зліва, то він врізається в цю стіну і трохи відбивається від неї».
Антон Шипулін свого часу відзначав такі особливості стрільби на чеському етапі: «На стрільбищі роза вітрів. На пристрілюванні вітер дме в одну сторону, а в гонці все по-іншому ».
Дмитро Малишко розповідав про особливості підходу до вогневого рубежу на трасі в Нове-Мєсто: «Зараз і на фініш, і на рубіж йде великий підйом, раніше було зі спуску. Але зате початок кола стало легшим. З точки зору видовищності явно буде цікавіше. Тут стрільбище своєрідне - рівнина після гори перед рубежем, і багато перевідновлюються, пульс стає занадто рідкісним і, відповідно, сильним. Це може викликати коливання рук при стрільбі ».
Підсумуємо: Тут немає високих підйомів, але траси цілком незговірливі, що значно виділяє стадіон серед інших. Стрільба, навіть з високими бар'єрами на всі боки стрільбища в якості захисту, може зажадати достатньої спритності, коли вітер налітає з різних сторін вниз, а іноді і прямо зі спини спортсменів. Тут не так легко стріляти, як в Поклюці. Крім бар'єрів, на стрільбу впливає довга затяжна рівнина. Тут немає ковзання з пагорба до стрільбища. Тому спортсменам доведеться витратити енергію на те, щоб протримати серцебиття на високій частоті за пару сотень метрів до стрільби.
Доступність
Організаційний комітет «Vysoсina Arena» докладає величезних зусиль для забезпечення максимальної доступності для осіб, що стежать за спортивними змаганнями, і особливо для людей з інвалідністю. Доступ в райони уздовж траси і на трибуни для власників карт PDP або PDP / P є яскравим підтвердженням наведеного вище твердження. Там є спеціальна платформа, призначена для зручного розміщення інвалідних колясок. Так само організовані туалети та інші спеціальні місця для тих, хто користується інвалідними колясками. Прямо всередині арени в наявності спеціальні місця. Місткість платформи обмежена 15 інвалідними колясками. Детальніше за посиланням.
МІСЦЯ ДЛЯ УБОЛІВАЛЬНИКІВ І КВИТКИ
Для сезону 2019/2020 цей розділ не настільки актуальний, але все ж наведемо його (пізніше оновимо інформацію, з урахуванням того, що, можливо, квитки 2020 року можна буде обміняти на 2021 рік).
Отож, найголовніше для уболівальників питання - квитки на змагання. Купити їх можна за посиланням.
Пропонуємо Вам ознайомитися з розділом на сайті організатора, де згадано (в тому числі) питання щодо повернення коштів за придбані раніше квитки (що може бути актуально в умовах несприятливих погодних умов, а не тільки епідемії коронавіруса).
Всім дітям з ростом нижче 120 см необхідно пред'явити квиток за 0,1 євро, який повинен бути зареєстрований через систему продажу квитків (дотримуйтесь інструкцій при покупці звичайного квитка для дорослих).
Прямий доступ на стадіон на автомобілі заборонений, і ці місця позначені дорожніми знаками - для спортсменів під час тренувань існує небезпека Поліція Нове Мєсто на Мораві регулярно перевіряє дотримання дорожніх знаків і парковки в цьому районі.
Великі екрани розміщені на стадіоні і уздовж траси (в платних секторах), щоб в усіх глядачів був кращий огляд динаміки гонок.
Пропонують організатори етапу і VIP квитки, докладніше про них можна прочитати за цим посиланням.
Окрему увагу приділимо питанню парковки, докладніше на схемах фото нижче.
Вхід на Височина Арену:
VIP сектор:
VIP зона розташована на трибуні C. VIP-палатка відкривається за 2 години до старту першої гонки і закривається через годину після останньої гонки дня.
Про квитки на трасу читайте докладніше тут. Всі відвідувачі повинні дотримуватися правила поведінки.
Певні деталі щодо відвідування етапу розміщені також за посиланнями тут і тут. Парковка в Нове Мєсто на Мораві. Парковка в Ждяр над Сазавой з подальшим трансфером.
Актуальну інформацію про наявність місць для паркування і трафік можна знайти тут і тут.
Розклад шатлів за цим посиланням.
Через щільний графік і коронавірус на «Височина Арені» церемонія вручення призів в цьому році і супроводжуюча програма на площі в Нове Мєсто на Мораві не будуть реалізовані. Нагородження кращих буде проходити після квіткової церемонії на арені.
ПРО МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ ЕТАПУ
Особливості та визначні місця
Розташований на кордоні історичних областей Богемія і Моравія, за 70 км від Брно, за 160 від Праги і за 600 км від кордону Закарпатської області, це географічно найближчий до України етап. А ще - найдавніша з усіх арен етапів. Перша згадка про місто в списках короля Вацлава, що об'єднав Чехію, Польщу та Угорщину датується 1293 роком - коли в Оберхофі і Естерсунді ще гуляли ведмеді. У біатлонному сенсі Нове Мєсто істотно відрізняється від Мекки цього виду спорту - Оберхофа, Рупольдингу чи Антхольца. Це не віддалене від цивілізації село в горах, а майже цивілізація з декількома містоутворюючими заводами і старим містом з будівлями 16 століття. Але головне джерело доходу Нове Мєсто - це, звичайно, спорт. Тут - найвідоміший в Чехії лижний курорт, але не гірський - хоча розташований в невисоких старих Ждярських горах, а орієнтований на любителів бігових лиж, яких в Чехії зовсім не мало. В околицях Нове Мєсто - близько 100 км лижних трас, прокладено близько десятка лижних бігових маршрутів. Втім, не тільки бігових - влітку 2016 року тут пройшов цілий чемпіонат світу з маунтібайку в олімпійській дисципліні крос-кантрі. Про безліч трейлових і звичайних лісових забігів зручним середньогірним рельєфом можна і не згадувати - це тут в порядку речей.
Нове-Мєсто-на-Мораві (чеськ. Nove Mesto na Morave) — місто в районі Ждяр-над-Сазавою, краю Височіна, Чехія. Знаходиться на південній околиці Ждярських гір, в 10 км на схід від міста Ждяра-над-Сазавою. Місто було засноване близько 1250 року Бочкемом з Обрані, засновником цистерціанського монастиря в Ждярі-над-Сазавою. Вперше згадується в 1293 році під назвою «Nova Civitas» в списках короля Вацлава II.
Крім біатлону, в місті можна подивитися визначні пам'ятки в добре збереженому історичному центрі. Це Костел святого Кунігунди, найстаріша частина якого була побудована в XIV столітті, цвинтар церкви Успіння Богородиці, вперше згадується в 1596 році, Новоміський замок, будівництво якого почалося в 1589 році, стара ратуша 1555 року, Євангельська церква 1898, побудована в стилі нео -ренесансу.
Край Височина є частиною Моравії. Головним культурним і фінансовим центром Моравії є місто Брно. Брно - друге за величиною місто Чехії після Праги, що зберіг гарну історичну частину міста, а також має дуже хорошу сучасну інфраструктуру з сучасними супермаркетами, дорогами, тунелями і висотними будинками. Для туристів в Брно пропонують цікаву програму з відвідуванням замку, який височить над містом, помпезного католицького собору Петра і Павла та багатьох цікавих архітектурних пам'ятників в центральній частині міста. Також Брно має гарне розташування в центрі Європи, і тут в межах 150-200 км можна відвідати Відень, Прагу чи Братиславу. Десять фактів про Нове-Мєсто можна прочитати тут.
Як дістатися?
Детальну інформацію про те, як можна дістатися на етап Кубка світу з біатлону в Нове Мєсто, можна знайти тут.
Літаком: Аеропорти біля міста Nove Mesto Na Morave, Czech_Republic: Найближчий аеропорт до міста - Пардубіце (PED). Аеропорт може обслуговувати як місцеві, так і міжнародні рейси. Розташований всього в 66.71 км від центру міста Нове-Мєсто-на-Мораві. Другий за віддаленістю аеропорт - Turany (BRQ). Аеропорт так само обслуговує міжнародні та місцеві рейси. Відстань від центру міста Нове-Мєсто-на-Мораві - 77.44 км. Повний перелік аеропортів біля міста Нове-Мєсто-на-Мораві, Чехія: 66.71 км: Аэропорт Пардубице (PED) — Пардубіце, Чехія (PED / CZ) 77.44 км: Аэропорт Turany (BRQ) — Brno, Czech Republic (BRQ / CZ) 158.7 км: Аэропорт Vodochody (VOD) — Prague, Czech Republic (PRG / CZ) 171.68 км: Аэропорт Вацлав Гавел (PRG) — Прага, Чехія (PRG / CZ) 177.84 км: Аэропорт Mosnov (OSR) — Ostrava, Czech Republic (OSR / CZ) 241.7 км: Аэропорт Blue Danube (LNZ) — Linz, Austria (LNZ / AT)
Ви можете придбати квитки на рейси до Праги, Брно, Пардубіце, Карлових Вар, Відня, Будапешата і т.д. А потім залізничним транспортом чи автобусами дістатися до Нове Мєсто на Мораві.
Поїздом: З Праги в Нове-Мєсто дістатися легко і просто: всього в 12 км знаходиться містечко Ждяр-над-Сазавою, що знаходиться на залізничній магістралі Прага - Брно. Потяги з Праги ходять приблизно раз на годину. Далі близько 25 хвилин їзди з Ждяра на приміському автобусі до зупинки «Нове Мєсто - Немоцніца» чи на електричці одноколійною лінією Ждяр - Тишнов до зупинки «Нове Мєсто - Заставка». Квиток на електричку зовсім недорогий.
Аналогічний шлях потрібно виконати тим, хто проживає в Брно: Брно - Ждяр-над-Сазавою - Нове Мєсто.
Машиною: Напрямки з Німеччини і Праги, з Австрії та Брно - докладніше тут. Про те, як дістатися, представлена також детальна інформація на сайті організатора. Там ж наводяться посилання на корисні в даному випадку мандрівникам сайти. Розклад автобусів по цьому напряму: транспорт в Чехії
Як дістатися з Брно в Нове-Мєсто-на-Мораві. Як дістатися з Праги в Нове-Мєсто-на-Мораві. Як дістатися з Пардубіце в Нове-Мєсто-на-Мораві.
Розклад шатлів можна подивитися на сайті етапу кубка світу і, виходячи з цього, планувати місце свого проживання. Таким чином, добиратися до стадіону можна по суті двома способами - орендувати машину і залишати її на парковках або добиратися залізницею і їхати на шатлі до стадіону. Потім до стадіону ще доведеться йти пішки. Проживання
Житло в Нове Мєсто представлено у великій кількості і на різні смаки. Від «халупи» в лісі, в 15 хвилинах ходьби від стадіону, до відмінних готелів на головній площі Нове Мєсто зі сніданками та іншими атрибутами готелю. Від центральної площі до стадіону 35-40 хвилин пішки, можна і дійти, на етапах бувають шатли.
Готелі Нове-Мєсто-на-Мораві та інші варіанти розміщення, наприклад, тут і тут. Недорогий відпочинок в районі Ждяр-над-Сазавою.
З досвіду уболівальників і автора матеріалу, насправді проблематично знайти житло в околицях за прийнятною ціною за місяць і більше до етапу. Ціни неадекватно завищені. Вигіднішим варіантом може бути проживання у великих містах - Брно, Празі. Транспортна мережа організована добре, а різниця в ціні проживання настільки велика часом, що довший шлях до арени може виглядати іноді привабливішим.
Харчування
У прилеглих до Арени населених пунктах немає проблем з продуктами харчування в магазинах. Навколо арени безліч тимчасових наметів, точок харчування, де продають гарячі ковбаски, хот-доги та ін ..
Різні сувеніри, організація харчування та інше, все це влаштовано найкращим чином. Колоритні торговці тут же смажать на рожні цілу свиню і відріжуть вам шматок на ваш вибір. А місцевий суп «зелнячка» вариться на багатті прямо в емальованому відрі. Дуже смачно. Різні кафе і ресторани за не дуже великі гроші пропонують смачну місцеву їжу.
Чеська кухня дуже проста, але одночасно смачна й поживна. Найбільше підійде для любителів м'ясних страв, якісного вина і дешевого хорошого пива. Ковбаси, стейки, свиняче коліно - це те, що варто спробувати, перебуваючи в Чехії. Також до візитних карток Моравії відносять їх вина, які тут виробляють сотні років. Ну і, звичайно, пиво - воно тут дешевше, ніж в Україні, і місцеві жителі вживають його у величезних кількостях. За ціни на їжу безпосередньо на стадіоні, то вони дуже доступні і нижчі, ніж бувають в Україні на різних святах.
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ
https://ic.nmnm.cz/ https://www.vysocina.eu/en/ https://www.kr-vysocina.cz/ https://www.vysocinatourism.cz/ https://www.korunavysociny.cz/ http://www.dedictvivysociny.cz/ https://www.zdarns.cz/en/about-the-town https://www.tripadvisor.ru/Attraction_Review-g1638407-d7717384-Reviews-Biathlon_Stadium-Nove_Mesto_na_Morave_Vysocina_Region_Moravia.html Новеміські ескізи. Відкриття (ЛЧС, 2018) Новеміські ескізи. Увага! На старт! (ЛЧС, 2018) Новеміські ескізи. Дощем по дереву (ЛЧС, 2018) Відгук: Етап Кубка світу з біатлону (Чехія, Нове-Мєсто-на-Мораві) 2018 Етап Кубка світу з біатлону в Чехії очима вболівальника (2018) Записки вболівальника. Нове Мєсто (2016) Записки репортера. На чеському святі біатлону (2016) Етап Кубка Світу з біатлону 2015 Нове-Мєсто-на-Мораві Щоденники вболівальника. Коломия на чемпіонаті світу 2013 Записки вболівальника. Нове Мєсто - місце українських перемог! (2013, частина 1) Записки вболівальника. Нове Мєсто - місце українських перемог! (2013, частина 2) Поїздка на чемпіонат світу з біатлону 2013. Нове Мєсто на Мораві. Потягом Чернівці-Львів-Мукачево-Чоп-Чієрна над Тісоу-Кошице-Прага-Брно-Ждяр над Сазаво.-Нове Мєсто на Мораві Поїздка на чемпіонат світу з біатлону 2013. Нове Мєсто на Мораві. Частина 2. Неймовірні пригоди українців в Ждярі. Чеські замітки: день перший, Прага (2013) Чеські замітки: день другий, Прага – Брно (2013) Чеські замітки: день третій, Брно – Ждяр – Нове Место (жіноча індивідуальна гонка) (2013) Відгук про подорож на етап кубку світу в Нове Место (2012) Біатлон в Нове-Мєсто, ч.1: стадіон (2012) Біатлон в Нове-Мєсто, ч.2: підтримка (2012) Біатлон в Нове-Мєсто, ч.3: учасники (2012) Нове Мєсто на Мораві: Спробуйте траси світового рівня навколо Нове Мєсто
Вікторія Родічева по материалам vysocina-arena.cz, biathlonnmnm.cz, facebook.com, instagram.com, nmnm.cz, biathlon.com.ua, ru.meteotrend.com, gismeteo.ua, youtu.be, windy.com, uploads.knightlab.com, sport-express.ua, biathlonsport.ru, isport.ua, matchtv.ru, sovsport.ru, ticketlive.cz, waze.com, xsport.ua, ru.wikipedia.org, kakdobratsya.com, volynpost.com, news.sportbox.ru, all-airports.info, czech-transport.com, pragagid.ru, novotor.livejournal.com, biathlon.life, tripadvisor.ru, ubytovani.nmnm.cz, prozhyvannya.net, ic.nmnm.cz, vysocina.eu, kr-vysocina.cz, vysocinatourism.cz, korunavysociny.cz, dedictvivysociny.cz, zdarns.cz, tripadvisor.ru, otzovik.com, otzyv.ru, shikarn-o.blogspot.com, yablog.org.ua, novotor.livejournal.com, czechtourism.com
|
|
|
|
|
|
|
Коментарі (Всього: 6)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Оцінки в останній гонці
|
|
|
|
|
Яка, на ваш погляд, має бути доля турніру прогнозистів в наступному сезоні? |
|
Провести конкурс, як зазвичай
|
355
|
Провести конкурс, але зі значною кількістю вирахування найгірших гонок
|
120
|
Не проводити конкурс, оскільки не можливо створити рівні умови учасникам
|
36
|
|
проголосовать |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|