В последнее время болельщики всё чаще обсуждают тему биатлонного стадиона в Украине. Стоит сказать, что зимние биатлонные трассы у нас есть во многих областях, но вот полноценно принимать международные соревнования пока может только Яворов (Сянки), где уже проходили соревнования по лыжным гонкам и чемпионат Украины по биатлону.
Построить только биатлонный стадион на самом деле не так дорого. Нужны: трасса в лесу, временная трибуна, технические помещения и огневой рубеж с мишенями HoRa, Kurvinen, Megalink или подобными. Установка 30-ти электронных мишеней на стадионе обходится в 200 тыс. евро, а весь подобный стадион будет стоить около 1 млн. евро. Именно такое строительство обещают начать в Тернополе (видео).
Но, для полноценного проведения международных соревнований этого недостаточно. Нужны ратраки для трассы, боксы для команд, столовые, залы для мероприятий и совещаний, пресс-центр, электростанция, снегохранилища, снежные пушки и вода для них, много воды. Таким образом, на полноценный биатлонный стадион нужно около 5-6 миллионов евро. И это не учитывая потребности болельщиков.
Основные же затраты идут на инфраструктуру. К примеру, общая стоимость строительства Западного реабилитационно-спортивного центра в Яворове (Сянки) составила 160 млн. грн. или около 13 млн. евро с учетом изменения курса.
Строилось всё с нуля и были построены следующие объекты.
Тем не менее, даже с такой инфраструктурой Сянки не могут принимать соревнования уровня Кубка мира, так как центр изначально задумывался, как реабилитационный и был построен "на отшибе". Основная проблема здесь не дороги, которые можно построить довольно быстро, а отельные места - их не хватит даже на команды и персонал. О болельщиках речь вообще не идет, ближайший населенный пункт с отелями - Сходница, находится в 65 километрах от стадиона и для шаттлов это далековато. Да и Украина не Северная Америка, биатлон у нас достаточно популярен и проводить крупные соревнования в глуши, для галочки и без болельщиков, никто не будет.
Но вот на этапы юниорского кубка IBU или на юниорский чемпионат Европы Сянки могут рассчитывать. Хотя, даже для соревнований такого уровня многое еще потребуется довести до ума (перечень требований IBU).
У Тернополя значительно больше шансов принять крупные соревнования, так как стадион находится, практически, в черте города. Остается только пожелать руководителям области правильно оценить все перспективы, закончить строительство и дождаться снега. Или докупить снежные пушки по 30 тыс. евро за штуку и построить снегохранилища.
Что касается других биатлонных баз, например в Чернигове, Сумах или Новояворовске, то на данный момент там можно проводить только соревнования национального уровня. Кроме того они находятся на высоте ниже 300 метров над уровнем моря. Правда, учитывая пример Раубичей, даже на равнине можно построить стадион мирового уровня, который будет принимать крупные международные старты.
Тысовец, где проходит большинство чемпионатов Украины, помимо того, что принадлежит министерству обороны, расположен в таком месте, где просто нет никакой инфраструктуры для болельщиков, как и в Сянках. Ближайший населенный пункт Славское в 46 километрах и дороги там неважные. Учитывая ситуацию в стране, в ближайшие годы реконструкции там и не будет точно.
Единственное место в Украине, где можно было бы построить стадион (а на это нужен всего год) и уже завтра принимать хоть чемпионат мира - это Буковель. В инфраструктуру там уже вложено более 100 миллионов евро. Еще в 2008 году ходили слухи о возможном строительстве биатлонной базы, однако дальше разговоров дело не пошло. Переговоры с владельцами комплекса продолжаются и сейчас, но, судя по всему, пока они не заинтересованы.
Но и тут есть выход. По мнению вице-президента федерации биатлона Украины Василия Карленко, стадион можно построить рядом, на горнолыжном курорте Драгобрат. Это самый высокогорный курорт Украины (~1400 метров), он находится всего в 35 километрах от Буковеля и в 125 километрах от аэропорта Ивано-Франковска. В округе уже сейчас достаточно отелей. Но, кроме стадиона, нужно будет построить еще дороги, их там нет.
Самое подходящее место для строительства биатлонного и лыжного комплекса, по мнению Василия Карленко, это Боржавские полонины (г. Гемба, с. Пилипец, Закарпатская обл.). Высота над уровнем моря здесь более 1400 м. (как в Поклюке), плюс хорошее расположение - недалеко от границы с Венгрией. Это место может рассматриваться комплексно: в контексте проведения ОИ и соревнований самого высокого уровня по лыжным видам спорта, в том числе мужского скоростного спуска в горнолыжном спорте. Еще во времена СССР это место планировалось для сооружения горнолыжного центра. Снег ложится в ноябре и держится до апреля. В 2000-2004 гг. там планировалось построить спортивную базу олимпийской подготовки "Боржавские полонины". Кроме того, "Боржавские полонины" могут рассматриваться, как место для горной подготовки спортсменов по летним видам спорта, а также для отдыха людей. Правда, для строительства такого центра понадобятся значительно большие средства, не менее 70 млн. евро, примерно столько было потрачено на Раубичи.
Теперь давайте посмотрим во сколько обходилось строительство биатлонных стадионов в других странах.
Риднау - 1.25 млн. евро, строился 1 год, открылся в 2011 году
Стадион в итальянском Риднау был реконструирован к чемпионату Европы. Было построено всё необходимое для проведения соревнований среднего уровня: технические помещения, пресс-центр, тоннель, раздевалки, анти-допинг центр, трибуны на 2000 зрителей. Что построили за такие небольшие деньги можно посмотреть на этом видео.
Нове-Место - 4 млн. евро, 1.5 года, открылся в 2006 году
Во время реконструкции стадиона в чешском Нове-Место было построено абсолютно всё. Сразу после завершения реконструкции он получил наивысшие оценки от IBU, а также право принять чемпионат мира в 2013 году. Помимо стационарной трибуны на 5000 зрителей было предусмотрено место и для временных трибун, на этом получилось значительно сэкономить. Видео-обзор стадиона.
Анси - 4 млн. евро, 1 год, открылся в 2011 году
Анси запомнился зрителям сказочными пейзажами и отличными результатами украинской сборной. Тем не менее, он всего один раз принимал этап кубка мира и снова мы увидим его только через два года. Стадион строился с расчетом на то, что Анси выиграет право принимать Олимпиаду 2018 года, но в финальном голосовании Франция проиграла Пьонгчангу. При строительстве организаторы приняли решение сделать практически все конструкции временными (80% строений) и, таким образом, уменьшили сумму строительства. Небольшое видео со стадиона.
Поклюка - 10 млн. евро, 1 год, открылся в 2009 году
Словенцы строили стадион с нуля, поэтому сумма затрат получилась довольно высокой. Правда, они не сильно заморачивались по этому поводу, так как большую часть суммы выделил фонд регионального развития ЕС. Соответственно и соорудить получилось всё и даже больше. Благодаря реконструкции и живописному расположению, Поклюка ежегодно принимает этап кубка мира по биатлону. Небольшое видео со стадиона.
Сочи - 15 млн. евро, 2.5 года, открылся в 2011 году
Стоимость строительства биатлонного стадиона "Лаура" не была оглашена, поэтому цифра подсчитана на основании данных из открытых интернет-источников и трезвого расчета. Большинство же источников называют лыжно-биатлонный комплекс самым дорогим в истории и озвучивают безумные цифры >1000 млн. евро. В данный момент Сочи претендует на этап кубка мира по биатлону, правда только в отдаленной перспективе. Видео-обзор стадиона.
Рупольдинг - 16 млн. евро, 10 месяцев, открылся в 2011 году
Даже лучшие стадионы в мире устаревают, поэтому к чемпионату мира 2012 году знаменитый стадион в Рупольдинге был реконструирован. Был приглашен архитектор с мировым именем, проектировавший спортивные объекты для Олимпиады в Сочи. Отныне это одна из самых современных спортивных арен в мире, которая может принять 28000 тысяч зрителей. Стадион был полностью перестроен: новый огневой рубеж, новый пресс-центр, новые технические помещения, новые тоннели и мост, также полностью новая трасса, опасные повороты которой запомнили десятки спортсменов. Видео с открытия нового стадиона.
Хохфильцен - 20 млн. евро, 1 год, открылся в 2015 году
В Хохфильцене и раньше был стадион мирового уровня, но перед чемпионатом мира 2017 года его снова реконструировали. Спонсором выступил местный регион и министерство обороны. Были построены стационарные вакс-кабины, крытый огневой рубеж, новые подземные тоннели и многое другое. Окупится ли такая дорогая реконструкция? Никто и не сомневается. Видео-обзор нового стадиона.
Оберхоф - 27 млн евро, 3 года, 2016-2019
Один из главных биатлонных стадионов постоянно находится в календаре кубка мира. Однако, стадион устарел и требует минимум 27 миллионов евро на реконструкцию. Оберхоф планирует принять чемпионат мира в 2020 или в 2021 году, поэтому с 2016 по 2019 год будет проведена масштабная реконструкция.
2 MrVisual
Повністю підтримую!!! І ще, якщо в період проведення Євро кредитні кошти, які надавалися ЄБРР, Світовим банком іншими фін організаціями практично безконтрольно управлялися нашими "менеджерами". Нині маже всі інфраструктурні проекти, які фінансуються західними партнерами, суворо ж ними контролюються, і можливість вкрасти зводится до мінімуму. Приведу приклад Бескидського тунелю (знайомий працює на будівництві). Там фінансує здається ЄБРР, так там вони найняли аудиторську компанію, яка всі тендери перевіряє, якість робіт відслідковує. Тому там за 3 роки активного будівництва вже проклали новий тунель. Так, ще будуть допрацьовувать, але левову частину роботи здійснили. І це тунель з 2 полосною залізничною колією більш ніж 1000 км всього за 40 млн євро.
Тому все реально.
Але на мою думку, реальний шанс на виживання лижно-біатлонного центру - це будівництво його в районі гірськолижного курорту, щоб він був його частиною, і там могли не лише змагатися професіонали, але й відпочивати туристи, таким чином частково фінансуючи його утримання. Це може бути якась форма державно-приватного партнерства, чи договір про спільну діяльність.
2016-03-01 14:09
2 Julie May
Рубається ліс, викорчовуються пні.. Так з"являються траси..
2016-03-01 14:10
2 Fat Dooz 1000 км всього за 40 млн євро
Це найдовший і найдешевший тонель в світі !!!!! )))))
2016-03-01 14:15
Полезная информация и очень интересная, вообще у нас в стране "забили" на развитие того, что имеем, такой прекрасный регион как западная Украина нужно и можно развивать, природа...горы...воздух чистейший... Рай для спортсменов и туристов, а строительство трассы и стадиона для лыжных гонок и биатлона только прибавят туристов и порадуют спортсменов, для нас болельщиков это будет праздник, а главное вариантов достаточно, а деньги можно спросить с президента, написать петицию и пускай займется, может инвесторов подключит, можно сказать, то биатлон один из самых популярных видов спорта в Украине и наши спортсмены в особенности девушки всегда привозят медали, даже Порошенко много раз поздравлял наших девушек на странице в соц.сети. Нужно действовать и тогда лёд тронется....
Многие страны только и мечтают иметь такие горы и природу как в Карпатах это тот регион, который открывает очень много перспектив во всех смыслах!
2016-03-01 14:15
2 Да.Будет.Джаз)
Хто стукає, тому відкриють)))
10млн € це ж смішні гроші..
Швейцарія готова віддати Україні 140 млн € грошей Яника (за певних умов). Чому б не забронювати для біатлонного комплексу десяточку!?
2016-03-01 14:16
2 shiber
я имел ввиду реализовать эти деньги в спорт а не в карман очередном политику вору
2016-03-01 14:21
2 MrVisual
могу признаться, что когда рассматривал спутниковые карты Преск-Айла, то было желание сделать спутниковые фотографии Преск-Айла и Сянок, разместить ссылки на них здесь в форуме с вопросом - можем ли мы такое же сделать, и что для этого нужно? Но я не был уверен, что это вопрос получит ответный интерес. Потому и отставил эту мысль.
Нам бы сделать что-нибудь хотя бы уровня Преск-Айла. Что там мечтать о хохфильценах, или раубичах или жемчужинах сибири....
2016-03-01 14:27
2 Fat Dooz 1000 км всього за 40 млн євро
Хто стукає, тому відкриютьЦе найдовший і найдешевший тонель в світі !!!!! )))))
Це я шуткував , думаю 1000 метрів, а то ща як ломануться всі до Вас досвід переймати, вся стройка зупиниться)))
Спор то не о том. А про те, наскільки у нас суспільство за...довбане, скажімо так, навіть найкращі його представники.
От заставити долбодеятелів при владі зробити норм інфраструктуру просто тому, що так має бути - нє-є-є-є-є! Ми будемо аплодувати, коли вони щось замутять, під красивим піаром, половинцу стирять а ми в ножки поклонимося, дякуємо благодєтєлі.
А в той же час в Штатах (штатах) Карл - суспільство посилає уряд, і прекрасно союбі живе і розвивається.
А коли вдруге заколотилися трохи і референдуму не знадобилося, так немЕкнули трохи.
Ну це давно. Це я про Олімпіаду, мо хто не знає як воно було, чому колись в Європі в одному місті 2 рази чи не поспіль.
Гамбург - чи не на днях - пару місяців тому.
Чому? А тому що понтов людям не треба, а змусити працювати можуть.
От до поки будемо дякую казати за такі речі - не буде у нас ані біатлонних шкіл обладнаних, ані трас штук 5.
Може одна буе. як в Сочах для фо-о-о-о-ормулки, яку вже не знають кому пристроїти.
А теж виправдовували інфраструктурою. І до речі разом з іншим будували, що дешевше, і шо?
Ну та то такЕ...
Мріяти нікому не заборониш. І в кожного мрії свої.
2016-03-01 14:33
"Самое подходящее место для строительства биатлонного и лыжного комплекса, по мнению Василия Карленко, это Боржавские полонины (г. Гемба, с. Пилипец, Закарпатская обл.)."
Ось тут обома руками "за" - Боржава дійсно виходить найкращим варіантом, так як близькість до міжнародної траси, плюс поруч залізничний вокзал у Воловці. Правда, десь у глибинах одного гірськолижного форуму та з вуст славських аборигенів цього року я зустрічала інформацію, що частина тієї ділянки розглядається групою "Приват" під будівництво нового курорту, який би з"єднав би Івано-Франківську та Закарпатську область, але наразі це чутки.
Повертаючись до "Буковеля" - судячи з того, що насправді "Буковель" ще далеко не так розбудувався, як мало би бути, то якісь рухи у розбудові туристичної інфраструктури таки будуть - https://www.facebook.com/sikorsky.m/posts/1093593513986838 .
П.С. Якщо чесно, то мені чисто все одно, яку саме ділянку би обрали під будівництво повноцінного біатлонного стадіону в Україні, головне щоб це було у наших мальовничих Карпатах та зроблено по совісті ;-).
2016-03-01 14:33
2 Fat Dooz це тунель з 2 полосною залізничною колією більш ніж 1000 км всього за 40 млн євро.
может 1 тыс м? :)
потому что:
"Лердальский тоннель — автомобильный тоннель, соединяющий города Лердал и Эурланн, является частью автомобильной дороги E16 между Осло и Бергеном. 24,5 — километровый тоннель является самым длинным автомобильным тоннелем в мире.
Строительство обошлось в 120 млн евро. Открыт 27 ноября 2000 года королём Норвегии Харальдом Пятым."
"Сейкан 53,90 км (Япония) — является на сегодня
самым длинным ж. д. тоннелем, соединяющим острова Хонсю и Хоккайдо. Тоннель открыт для движения 13 марта 1988 года. Имеет титулы самый длинный железнодорожный тоннель и самый длинный подводный тоннель. "
2016-03-01 14:58
2 JonWeyn
я имел ввиду реализовать эти деньги в спорт а не в карман очередном политику вору
Розумієте, це просто лозунг. Гарний, красивий, але лозунг.
По-перше, я ще не чув такого, щоб, наприклад, у бюджеті було написано - покладемо 10 лямів у кишеню шановного Петра Борисовича. Там всі видатки розписані на досить благі цілі (принаймні, зовні), які нічим не гірші від будівництва стадіо. І, щоб перекинути гроші на будівництво, треба їх забрати з не менш важливого напрямку.
По-друге, тут пропонують написати петицію президентові, не дуже розуміючи, що не в його повноваженнях виділяти кошти на стадіон. Ну що він може відповісти на таку петицію? - вибачте, шановні, але грошей немає, дав доручення, бла-бла-бла... Бюджет затверджує Рада, гроші розподіляє в межах повноважень кабмін (про фракцію БПП пам'ятаю). Президент лише може якось заохотити інвесторів, або оплатити сам, або надавити на депутатів своєї фракції. А там і без цього є купа нагальних питань, які потрібно вирішувати "тиском".
По-третє, Ви дійсно вважаєте, що будівництво біатлонного стадіо за державний кошт - це найнеобхідніша річ для сучасної України? 70 лямів в стадіо і інфраструктуру? Наприклад, небідна Турція в одну з основних галузей - туризм - цього року виділить 90 лямів дотацій, щоб підтримати в кризу. На всю галузь.
2016-03-01 15:37
2 MrVisual Проехал полностью львовскую и варшавскую трассы, они отличные.
Юра, ці дороги вже повзуть, на трасі Львів- Рава-Руська, місцями вже є тріщини, виїмки, горбочки.
по трасі Львів-Київ в районі Гамаліївки в сторону Запитова вже проводили ремонт дороги, бо тріщини були вже величенькі.
Допоки літом при температурі + 28 і вище вдень по дорогах будуть курсувати фури, то дорогам буде гаплик.
2016-03-01 15:39
если нам обищают дать возможность провести етап кубка мира или ай бию то и деньги найдут и построят быстро вопрос только в там а нужно ли ето нам у нас еще после евро стадионы в минусе
2016-03-01 15:45
2 Julie May
Якщо це правда, то на Боржаві не буде нічого окрім ТК.
Особисто я проти забудови таких чарівних місць, як Боржава.
2016-03-01 15:52
Соррі так, там 1800 з лишнім метрів. Але справа не в тому. Там, якщо по простому, у скелі видовбували дірку із площею поперечного перетину під 100 метрів.
2016-03-01 15:58
2 Forest_host
Знаєте, навіть туристичні комплекси - це не так вже й погано. Бо, наприклад, у тому ж Воловці, як йти на Темнатик справа вже стільки лісу повирубували. На Гимбі поки майже не пилять, але ж там заповідник та й далеко вивозити. Так що, мо нехай краще будують готелі.
2016-03-01 16:15
А взагалі, якщо говорити про розвиток біатлону, то на мою думку варто починати з чогось малого. Для того, щоб у кожної дитини, яка займається біатлоном була нова гвинтівка, достатня кількість якісних набоїв, нормальні лижі не потрібно десятків мільонів доларів і земля у заповідній зоні. Але на рівень та успіхи вітчизняного біатлону це вплине не в меншій мірі. Коли це буде, то проекти сучасних стадіонів не здаватимуться настільки утопічними.
Forest_host
Всю Боржаву не забудують, хребет величезний і там дійсно заповідні зони, а найпривабливіший фрірайдний та найбільш лавинонебезпечний кулуар надто далеко від селища, там глушина. А от із інфраструктурою там дійсно тугувато, до прикладу, ніяк не можу знайти нормальний готель за адекватні гроші, всі як один із специфікою сервісу та харчування (кожен раз якийсь прикол вилізає), із приватним сектором аналогічно. Плюс добирання від Воловця до Пилипця/Подобовця або приватним таксі, або власним авто. У тому ж Славському, на Драгобраті чи поруч із "Буковелем" таких проблем нема, там житла "до кольору, до вибору" і на будь який гаманець.
2016-03-01 19:44
Коли нарешті в Україні буде повноцінний біатлонний стадіон і на ньому будуть проводитися гонки Кубка світу .
2016-03-01 20:34
Коломойського можна переконати про перспективність біатлонного стадіону. Тут пригодились би менеджерські здібності Бринзака В. 1-й варіант - Буковель, 2-й варіант - Ворохта. Може підключитись і Садовий до пошуків іноземного інвестора для Тисовця (3-й варіант) або в гіршому випадку в Сянках. Тисовець поруч з міжнародною трасою Київ-Чоп, та й змагання там вже давно проводяться.
Треба починати розвиток зимового туризму в Карпатах, навіть в складний для держави час. Маємо приклад Північної Італії, яка 10 років після війни організувала Зимову Олімпіаду (Кортіна д'Ампеццо -1956р..) а вже в 60-і роки лижні альпійські курорти дали поштовх економічному процвітанню Північної Італії, незважаючи на етнічні проблеми з Південний Тіролем.
2016-03-01 20:42
2 Julie May
В палатці живіть.;)
2016-03-01 21:15
Итальянцы молодцы,хорошо и недорого сделали
2016-03-01 21:30
Очевидно, що розраховувати на державне фінансування будівництва біатлонного комплексу такого рівня в теперішніх умовах не слід. Та й взагалі воно може бути зайвим, як би були створені державою( точніше державними чинами) цивілізовані правила для інвесторів проекту та всіх його учасників. І місце б вибрали найоптимальніше, і затрати б не тільки окупались, і екологічні норми були б витримані, і...Але тим, хто може це зробити на даний час, очевидно це не вигідно, або взагалі немає діла, та й все це частковий випадок нашої дійсності. Проте - все з часом міняється, і в правильному напрямку теж...
2016-03-01 21:51
Интересно, могли бы украинские болельщики составить конкуренцию немецким, если бы Украина принимала Кубок мира?
2016-03-01 21:57
2 Ирен
думаю,украинских болельщиков было бы меньше,немцев уж очень много на стадионе)
2016-03-01 21:59
2 Ирен
Повністю думаю ні. Відстані не ті. Тай за умови європейських цін на квитки (плюс скорріше за все ще проживання і харчування) таке задоволення буде доступне не кожному.
2016-03-02 00:07
2 Оля1
2 Shamrock
Але бажаючих й маючих можливість було б набагато більше, ніж тих хто може виїхати в інші країни на змагання зараз.
2016-03-02 08:42
2 free6666
Безперечно. Думаю, я був би в тому числі. До речі скільки коштують квитки на гонки КС? Ніколи раніше якось не цікавився...
2016-03-02 09:27
Підозрюю що сьогодні будуть стартові склади на змішану естафету..
1. Если вы уже регистрировались на сайте, введите ваш E-mail и пароль.
2. Если вы оставляете комментарий первый раз, вам необходимо придумать никнейм, и ввести ваш E-mail и пароль.
Имя или Никнейм: (не вводите его если вы уже регистрировались ранее)