Останнім часом вболівальники все частіше обговорюють тему біатлонного стадіону в Україні. Варто сказати, що біатлонні траси у нас є в багатьох областях, але ось приймати міжнародні змагання поки може тільки Яворів (Сянки), де вже проходили змагання з лижних гонок та чемпіонат України з біатлону.
Побудувати тільки біатлонний стадіон насправді не так дорого. Потрібні: траса в лісі, тимчасова трибуна, технічні приміщення і вогневий рубіж з мішенями HoRa, Kurvinen, Megalink або подібними. Установка 30-ти електронних мішеней на стадіоні обходиться в 200 тис. євро, а весь подібний стадіон буде коштувати близько 1 млн. євро. Саме таке будівництво обіцяють почати в Тернополі (відео).
Але, для повноцінного проведення міжнародних змагань цього недостатньо. Потрібні ратраки для траси, бокси для команд, столові, зали для заходів і нарад, прес-центр, електростанція, снігові сховища, снігові гармати і вода для них, багато води. Таким чином, на повноцінний біатлонний стадіон потрібно близько 5-6 мільйонів євро. І це не враховуючи потреби вболівальників.
Основні ж витрати йдуть на інфраструктуру. Приміром, вартість будівництва Західного реабілітаційного-спортивного центру в Яворові (Сянки) склала 160 млн. грн. або близько 13 млн. євро з урахуванням зміни курсу.
Будувалося все з нуля і були побудовані такі об'єкти.
Проте, навіть з такою інфраструктурою Сянки не можуть приймати змагання рівня Кубку світу, так як центр спочатку планувався, як реабілітаційний і був побудований "на відшибі". Основна проблема тут не дороги, які можна побудувати досить швидко, а готельні місця - їх не вистачить навіть на команди і персонал. Про вболівальників мова взагалі не йде, найближчий населений пункт з готелями - Сходниця, знаходиться в 65 кілометрах від стадіону і для шатлів це далеко. Та й Україна - не Північна Америка, біатлон у нас досить популярний і проводити великі змагання в глушині, для галочки і без вболівальників, ніхто не буде.
Але ось на етапи юніорського кубку IBU або на юніорський чемпіонат Європи Сянки можуть розраховувати. Хоча, навіть для змагань такого рівня багато ще потрібно довести до розуму (перелік вимог IBU).
По можливості, прийняти великі змагання у Тернополя значно більше шансів, тому що стадіон знаходиться, практично, в межах міста. Залишається тільки побажати керівникам області правильно оцінити всі перспективи, закінчити будівництво і дочекатися снігу. Або докупити снігові гармати по 30 тис. євро за штуку і побудувати сховища для снігу.
Що стосується інших біатлонних баз, наприклад в Чернігові, Сумах чи Новояворівську, то на даний момент там можна проводити тільки змагання національного рівня. Крім того, вони знаходяться на висоті нижче 300 метрів над рівнем моря. Правда, з огляду на приклад Раубічів, навіть на рівнині можна побудувати стадіон світового рівня, який буде приймати великі міжнародні старти.
Тисовець, де проходить більшість чемпіонатів України, крім того, що належить Міністерству оборони, розташований в такому місці, де просто немає ніякої інфраструктури для вболівальників, як і в Сянках. Найближчий населений пункт Славське в 46 кілометрах, і дороги там погані. З огляду на ситуацію в країні, в найближчі роки реконструкції там і не буде, точно.
Єдине місце в Україні, де можна було б побудувати стадіон (а на це потрібно максимум два роки) і вже завтра приймати хоч чемпіонат світу - це Буковель. В інфраструктуру там вже вкладено понад 100 мільйонів євро. Ще в 2008 році ходили чутки про можливе будівництво біатлонної бази, проте далі розмов справа не пішла. Переговори з власниками комплексу тривають і зараз, але, судячи з усього, поки вони зацікавлені.
Але і тут є вихід. На думку віце-президента федерації біатлону України Василя Карленко, стадіон можна збудувати поруч, на гірськолижному курорті Драгобрат. Це самий високогірний курорт України (~ 1400 метрів), він знаходиться всього в 35 кілометрах від Буковеля і в 125 кілометрах від аеропорту Івано-Франківська. В окрузі вже зараз досить готелів. Але, окрім стадіону, потрібно буде побудувати ще дороги, їх там немає.
Саме відповідне місце для будівництва біатлонного і лижного комплексу, на думку Василя Карленко, це Боржавські полонини (г. Гемба, с. Пилипець, Закарпатська обл.). Висота над рівнем моря тут більше 1400 м. (як в Поклюці), плюс гарне розташування - недалеко від кордону з Угорщиною. Це місце може розглядатися комплексно: в контексті проведення ОІ та змагань найвищого рівня з лижних видів спорту, в тому числі чоловічого швидкісного спуску в гірськолижному спорті. Ще за часів СРСР це місце планувалося для спорудження гірськолижного центру. Сніг лягає в листопаді і тримається до квітня. У 2000-2004 рр. там планувалося побудувати спортивну базу олімпійської підготовки "Боржавські полонини". Крім того, "Боржавські полонини" можуть розглядатися, як місце для гірської підготовки спортсменів з літніх видів спорту, а також для відпочинку людей. Правда, для будівництва такого центру знадобляться значно більші кошти, не менше 70 млн. Євро, приблизно стільки було витрачено на Раубічі.
Тепер давайте подивимося у скільки обходилося будівництво біатлонних стадіонів в інших країнах.
Ріднау - 1.25 млн. євро, 1 рік
Стадіон в італійському Ріднау був реконструйований до чемпіонату Європи 2011 року. Було побудовано все необхідне для проведення змагань будь-якого рівня: технічні приміщення, прес-центр, тунель, роздягальні, анти-допінг центр, трибуни на 2000 глядачів. Що побудували за такі невеликі гроші можна подивитися на цьому відео.
Нове-Мєсто - 4 млн. євро, 1.5 року
Стадіон в чеському Нове-Мєсто побудований в 2006 році, і тут було побудовано абсолютно все. Одразу після завершення реконструкції він отримав найвищі оцінки від IBU, а також право прийняти чемпіонат світу в 2013 році. Крім стаціонарної трибуни на 5000 глядачів було передбачено місце і для тимчасових трибун, на цьому організатори значно заощадили. Відео-обзор стадіону .
Ансі - 4 млн. євро, 1 рік, відкрився в 2011 році
Ансі запам'ятався глядачам казковими пейзажами і відмінними результатами української збірної. Проте, він всього один раз приймав етап кубку світу і знову ми побачимо його тільки через два роки. Стадіон будувався з розрахунком на те, що Ансі виграє право приймати Олімпіаду 2018 року, але у фінальному голосуванні Франція програла Пьонгчангу. При будівництві організатори прийняли рішення зробити практично всі конструкції тимчасовими (80% будівель) і, таким чином, зменшили суму будівництва. Невелике відео зі стадіону.
Поклюка - 10 млн. євро
Словенці будували стадіон з нуля, тому сума витрат вийшла досить високою. Правда, будь-хто, хто зараз будує новий стадіон, отримує перевагу, так як може створити проект ідеального, сучасного стадіону. Завдяки реконструкції та мальовничому розташуванню, Поклюка щорічно приймає етапи кубку світу з біатлону. Невеличке відео зі стадіону.
Сочі - 15 млн. євро, 2.5 року, відкрився в 2011 році
Вартість будівництва біатлонного стадіону "Лаура" не була оголошена, тому цифра підрахована на підставі даних з відкритих інтернет-джерел і тверезого розрахунку. Більшість же джерел називають лижно-біатлонний комплекс найдорожчим в історії і озвучують божевільні цифри > 1000 млн. Євро. В даний момент Сочі претендує на етап кубку світу з біатлону, правда тільки у віддаленій перспективі. Відео-огляд стадіону.
Рупольдинг - 16 млн. євро, 10 місяців, відкрився в 2011 році
Навіть найкращі стадіони в світі застарівають, тому до чемпіонату миру 2012 році знаменитий стадіон в Рупольдінгу був реконструйований. Був запрошений архітектор зі світовим ім'ям, який проектував спортивні об'єкти для Олімпіади в Сочі. Відтепер, це одна з найсучасніших спортивних арен в світі, яка може прийняти 28000 тисяч глядачів. Стадіон був повністю перебудований: новий вогневий рубіж, новий прес-центр, нові технічні приміщення, нові тунелі і міст, також повністю нова траса, небезпечні повороти які запам'ятали десятки спортсменів. Відео з відкриття нового стадіону.
Хохфільцен - 20 млн. євро, 1 рік, відкрився в 2015 році
У Хохфільцені і раніше був стадіон світового рівня, але перед чемпіонатом світу 2017 року його знову реконструювали. Спонсором виступив місцевий регіон і міністерство оборони. Були побудовані стаціонарні вакс-кабіни, критий вогневий рубіж, нові підземні тунелі і багато іншого. Чи окупиться така дорога реконструкція? Ніхто й не сумнівається. Відео-огляд нового стадіону.
Оберхоф - 27 млн. євро, 3 роки, 2016-2019 р.
Один з головних біатлонних стадіонів, який постійно знаходиться в календарі Кубку світу. Однак, стадіон застарів і вимагає мінімум 27 мільйонів євро на реконструкцію. Оберхоф планує прийняти чемпіонат світу в 2020 або в 2021 році, тому з 2016 по 2019 рік буде проведена масштабна реконструкція.
2 MrVisual
Повністю підтримую!!! І ще, якщо в період проведення Євро кредитні кошти, які надавалися ЄБРР, Світовим банком іншими фін організаціями практично безконтрольно управлялися нашими "менеджерами". Нині маже всі інфраструктурні проекти, які фінансуються західними партнерами, суворо ж ними контролюються, і можливість вкрасти зводится до мінімуму. Приведу приклад Бескидського тунелю (знайомий працює на будівництві). Там фінансує здається ЄБРР, так там вони найняли аудиторську компанію, яка всі тендери перевіряє, якість робіт відслідковує. Тому там за 3 роки активного будівництва вже проклали новий тунель. Так, ще будуть допрацьовувать, але левову частину роботи здійснили. І це тунель з 2 полосною залізничною колією більш ніж 1000 км всього за 40 млн євро.
Тому все реально.
Але на мою думку, реальний шанс на виживання лижно-біатлонного центру - це будівництво його в районі гірськолижного курорту, щоб він був його частиною, і там могли не лише змагатися професіонали, але й відпочивати туристи, таким чином частково фінансуючи його утримання. Це може бути якась форма державно-приватного партнерства, чи договір про спільну діяльність.
2016-03-01 14:09
2 Julie May
Рубається ліс, викорчовуються пні.. Так з"являються траси..
2016-03-01 14:10
2 Fat Dooz 1000 км всього за 40 млн євро
Це найдовший і найдешевший тонель в світі !!!!! )))))
2016-03-01 14:15
Полезная информация и очень интересная, вообще у нас в стране "забили" на развитие того, что имеем, такой прекрасный регион как западная Украина нужно и можно развивать, природа...горы...воздух чистейший... Рай для спортсменов и туристов, а строительство трассы и стадиона для лыжных гонок и биатлона только прибавят туристов и порадуют спортсменов, для нас болельщиков это будет праздник, а главное вариантов достаточно, а деньги можно спросить с президента, написать петицию и пускай займется, может инвесторов подключит, можно сказать, то биатлон один из самых популярных видов спорта в Украине и наши спортсмены в особенности девушки всегда привозят медали, даже Порошенко много раз поздравлял наших девушек на странице в соц.сети. Нужно действовать и тогда лёд тронется....
Многие страны только и мечтают иметь такие горы и природу как в Карпатах это тот регион, который открывает очень много перспектив во всех смыслах!
2016-03-01 14:15
2 Да.Будет.Джаз)
Хто стукає, тому відкриють)))
10млн € це ж смішні гроші..
Швейцарія готова віддати Україні 140 млн € грошей Яника (за певних умов). Чому б не забронювати для біатлонного комплексу десяточку!?
2016-03-01 14:16
2 shiber
я имел ввиду реализовать эти деньги в спорт а не в карман очередном политику вору
2016-03-01 14:21
2 MrVisual
могу признаться, что когда рассматривал спутниковые карты Преск-Айла, то было желание сделать спутниковые фотографии Преск-Айла и Сянок, разместить ссылки на них здесь в форуме с вопросом - можем ли мы такое же сделать, и что для этого нужно? Но я не был уверен, что это вопрос получит ответный интерес. Потому и отставил эту мысль.
Нам бы сделать что-нибудь хотя бы уровня Преск-Айла. Что там мечтать о хохфильценах, или раубичах или жемчужинах сибири....
2016-03-01 14:27
2 Fat Dooz 1000 км всього за 40 млн євро
Хто стукає, тому відкриютьЦе найдовший і найдешевший тонель в світі !!!!! )))))
Це я шуткував , думаю 1000 метрів, а то ща як ломануться всі до Вас досвід переймати, вся стройка зупиниться)))
Спор то не о том. А про те, наскільки у нас суспільство за...довбане, скажімо так, навіть найкращі його представники.
От заставити долбодеятелів при владі зробити норм інфраструктуру просто тому, що так має бути - нє-є-є-є-є! Ми будемо аплодувати, коли вони щось замутять, під красивим піаром, половинцу стирять а ми в ножки поклонимося, дякуємо благодєтєлі.
А в той же час в Штатах (штатах) Карл - суспільство посилає уряд, і прекрасно союбі живе і розвивається.
А коли вдруге заколотилися трохи і референдуму не знадобилося, так немЕкнули трохи.
Ну це давно. Це я про Олімпіаду, мо хто не знає як воно було, чому колись в Європі в одному місті 2 рази чи не поспіль.
Гамбург - чи не на днях - пару місяців тому.
Чому? А тому що понтов людям не треба, а змусити працювати можуть.
От до поки будемо дякую казати за такі речі - не буде у нас ані біатлонних шкіл обладнаних, ані трас штук 5.
Може одна буе. як в Сочах для фо-о-о-о-ормулки, яку вже не знають кому пристроїти.
А теж виправдовували інфраструктурою. І до речі разом з іншим будували, що дешевше, і шо?
Ну та то такЕ...
Мріяти нікому не заборониш. І в кожного мрії свої.
2016-03-01 14:33
"Самое подходящее место для строительства биатлонного и лыжного комплекса, по мнению Василия Карленко, это Боржавские полонины (г. Гемба, с. Пилипец, Закарпатская обл.)."
Ось тут обома руками "за" - Боржава дійсно виходить найкращим варіантом, так як близькість до міжнародної траси, плюс поруч залізничний вокзал у Воловці. Правда, десь у глибинах одного гірськолижного форуму та з вуст славських аборигенів цього року я зустрічала інформацію, що частина тієї ділянки розглядається групою "Приват" під будівництво нового курорту, який би з"єднав би Івано-Франківську та Закарпатську область, але наразі це чутки.
Повертаючись до "Буковеля" - судячи з того, що насправді "Буковель" ще далеко не так розбудувався, як мало би бути, то якісь рухи у розбудові туристичної інфраструктури таки будуть - https://www.facebook.com/sikorsky.m/posts/1093593513986838 .
П.С. Якщо чесно, то мені чисто все одно, яку саме ділянку би обрали під будівництво повноцінного біатлонного стадіону в Україні, головне щоб це було у наших мальовничих Карпатах та зроблено по совісті ;-).
2016-03-01 14:33
2 Fat Dooz це тунель з 2 полосною залізничною колією більш ніж 1000 км всього за 40 млн євро.
может 1 тыс м? :)
потому что:
"Лердальский тоннель — автомобильный тоннель, соединяющий города Лердал и Эурланн, является частью автомобильной дороги E16 между Осло и Бергеном. 24,5 — километровый тоннель является самым длинным автомобильным тоннелем в мире.
Строительство обошлось в 120 млн евро. Открыт 27 ноября 2000 года королём Норвегии Харальдом Пятым."
"Сейкан 53,90 км (Япония) — является на сегодня
самым длинным ж. д. тоннелем, соединяющим острова Хонсю и Хоккайдо. Тоннель открыт для движения 13 марта 1988 года. Имеет титулы самый длинный железнодорожный тоннель и самый длинный подводный тоннель. "
2016-03-01 14:58
2 JonWeyn
я имел ввиду реализовать эти деньги в спорт а не в карман очередном политику вору
Розумієте, це просто лозунг. Гарний, красивий, але лозунг.
По-перше, я ще не чув такого, щоб, наприклад, у бюджеті було написано - покладемо 10 лямів у кишеню шановного Петра Борисовича. Там всі видатки розписані на досить благі цілі (принаймні, зовні), які нічим не гірші від будівництва стадіо. І, щоб перекинути гроші на будівництво, треба їх забрати з не менш важливого напрямку.
По-друге, тут пропонують написати петицію президентові, не дуже розуміючи, що не в його повноваженнях виділяти кошти на стадіон. Ну що він може відповісти на таку петицію? - вибачте, шановні, але грошей немає, дав доручення, бла-бла-бла... Бюджет затверджує Рада, гроші розподіляє в межах повноважень кабмін (про фракцію БПП пам'ятаю). Президент лише може якось заохотити інвесторів, або оплатити сам, або надавити на депутатів своєї фракції. А там і без цього є купа нагальних питань, які потрібно вирішувати "тиском".
По-третє, Ви дійсно вважаєте, що будівництво біатлонного стадіо за державний кошт - це найнеобхідніша річ для сучасної України? 70 лямів в стадіо і інфраструктуру? Наприклад, небідна Турція в одну з основних галузей - туризм - цього року виділить 90 лямів дотацій, щоб підтримати в кризу. На всю галузь.
2016-03-01 15:37
2 MrVisual Проехал полностью львовскую и варшавскую трассы, они отличные.
Юра, ці дороги вже повзуть, на трасі Львів- Рава-Руська, місцями вже є тріщини, виїмки, горбочки.
по трасі Львів-Київ в районі Гамаліївки в сторону Запитова вже проводили ремонт дороги, бо тріщини були вже величенькі.
Допоки літом при температурі + 28 і вище вдень по дорогах будуть курсувати фури, то дорогам буде гаплик.
2016-03-01 15:39
если нам обищают дать возможность провести етап кубка мира или ай бию то и деньги найдут и построят быстро вопрос только в там а нужно ли ето нам у нас еще после евро стадионы в минусе
2016-03-01 15:45
2 Julie May
Якщо це правда, то на Боржаві не буде нічого окрім ТК.
Особисто я проти забудови таких чарівних місць, як Боржава.
2016-03-01 15:52
Соррі так, там 1800 з лишнім метрів. Але справа не в тому. Там, якщо по простому, у скелі видовбували дірку із площею поперечного перетину під 100 метрів.
2016-03-01 15:58
2 Forest_host
Знаєте, навіть туристичні комплекси - це не так вже й погано. Бо, наприклад, у тому ж Воловці, як йти на Темнатик справа вже стільки лісу повирубували. На Гимбі поки майже не пилять, але ж там заповідник та й далеко вивозити. Так що, мо нехай краще будують готелі.
2016-03-01 16:15
А взагалі, якщо говорити про розвиток біатлону, то на мою думку варто починати з чогось малого. Для того, щоб у кожної дитини, яка займається біатлоном була нова гвинтівка, достатня кількість якісних набоїв, нормальні лижі не потрібно десятків мільонів доларів і земля у заповідній зоні. Але на рівень та успіхи вітчизняного біатлону це вплине не в меншій мірі. Коли це буде, то проекти сучасних стадіонів не здаватимуться настільки утопічними.
Forest_host
Всю Боржаву не забудують, хребет величезний і там дійсно заповідні зони, а найпривабливіший фрірайдний та найбільш лавинонебезпечний кулуар надто далеко від селища, там глушина. А от із інфраструктурою там дійсно тугувато, до прикладу, ніяк не можу знайти нормальний готель за адекватні гроші, всі як один із специфікою сервісу та харчування (кожен раз якийсь прикол вилізає), із приватним сектором аналогічно. Плюс добирання від Воловця до Пилипця/Подобовця або приватним таксі, або власним авто. У тому ж Славському, на Драгобраті чи поруч із "Буковелем" таких проблем нема, там житла "до кольору, до вибору" і на будь який гаманець.
2016-03-01 19:44
Коли нарешті в Україні буде повноцінний біатлонний стадіон і на ньому будуть проводитися гонки Кубка світу .
2016-03-01 20:34
Коломойського можна переконати про перспективність біатлонного стадіону. Тут пригодились би менеджерські здібності Бринзака В. 1-й варіант - Буковель, 2-й варіант - Ворохта. Може підключитись і Садовий до пошуків іноземного інвестора для Тисовця (3-й варіант) або в гіршому випадку в Сянках. Тисовець поруч з міжнародною трасою Київ-Чоп, та й змагання там вже давно проводяться.
Треба починати розвиток зимового туризму в Карпатах, навіть в складний для держави час. Маємо приклад Північної Італії, яка 10 років після війни організувала Зимову Олімпіаду (Кортіна д'Ампеццо -1956р..) а вже в 60-і роки лижні альпійські курорти дали поштовх економічному процвітанню Північної Італії, незважаючи на етнічні проблеми з Південний Тіролем.
2016-03-01 20:42
2 Julie May
В палатці живіть.;)
2016-03-01 21:15
Итальянцы молодцы,хорошо и недорого сделали
2016-03-01 21:30
Очевидно, що розраховувати на державне фінансування будівництва біатлонного комплексу такого рівня в теперішніх умовах не слід. Та й взагалі воно може бути зайвим, як би були створені державою( точніше державними чинами) цивілізовані правила для інвесторів проекту та всіх його учасників. І місце б вибрали найоптимальніше, і затрати б не тільки окупались, і екологічні норми були б витримані, і...Але тим, хто може це зробити на даний час, очевидно це не вигідно, або взагалі немає діла, та й все це частковий випадок нашої дійсності. Проте - все з часом міняється, і в правильному напрямку теж...
2016-03-01 21:51
Интересно, могли бы украинские болельщики составить конкуренцию немецким, если бы Украина принимала Кубок мира?
2016-03-01 21:57
2 Ирен
думаю,украинских болельщиков было бы меньше,немцев уж очень много на стадионе)
2016-03-01 21:59
2 Ирен
Повністю думаю ні. Відстані не ті. Тай за умови європейських цін на квитки (плюс скорріше за все ще проживання і харчування) таке задоволення буде доступне не кожному.
2016-03-02 00:07
2 Оля1
2 Shamrock
Але бажаючих й маючих можливість було б набагато більше, ніж тих хто може виїхати в інші країни на змагання зараз.
2016-03-02 08:42
2 free6666
Безперечно. Думаю, я був би в тому числі. До речі скільки коштують квитки на гонки КС? Ніколи раніше якось не цікавився...
2016-03-02 09:27
Підозрюю що сьогодні будуть стартові склади на змішану естафету..
1. Якщо ви вже реєструвалися на сайті, введіть ваш E-mail і пароль.
2. Якщо ви залишаєте коментар перший раз, вам необхідно придумати нікнейм, і ввести ваш E-mail і пароль.
Ім'я або Нікнейм: (не вводьте його якщо ви вже реєструвалися раніше)